Duben 2013

Zpátky do jeskyně

6. dubna 2013 v 17:49 | Míša*** |  Deníček
Škola není obtížná. Je to jen o tom, dělat věci ze správného důvodu. Pokud chodíte do školy jen proto, abyste přetrpěli vyučování nejlépe v polospánku, prolezli jen díky tahákům a opisování, tak to v celku postrádá smysl. Modlit se ke školnímu zvonku můžete i z domova. Život není zase až tak dlouhý, aby se jím mohlo plýtvat, ale protože chápu, že vzdělání je v dnešní době důležité, tak asi rada, vykašlete se na školu, když vám stejně nic nedává, nezabere. Přesto by možná pomohlo, podívat se na věc z jiného úhlu. Když už tam musíte sedět, tak toho využijte a soustřeďte se, zkuste dávat pozor, musíte využít toho, co máte. A nevěřili byste, kolik času, který byste pak doma museli trávit sepisováním taháků a žadoněním o zápisky, vám to ušetří. Jo a taky trošku méně sobeckosti by pomohlo. Když si jen vzpomenu, jak znechucená si připadám, když vidím ty rozmazlené fracky bez špetky úcty kolem sebe, tak se mi zase zvedá žaludek. Každý do školy nechodí jen proto, že musí.

Všichni mi říkali a říkají, že si mám sundat ty růžové brýle, že svět stojí za nic a bude lepší, když to co nejdříve pochopím taky a naučím se s tím žít. Ale víte co? Já nechci. Viděla jsem dost zlého, abych si uvědomila, že výhrou je, zapomenout. Každé dobro bude po zásluze potrestátno. To je asi to, co mě štve nejvíce, to že po dobrém to už nejde. Mohla bych to tady vysvětlit obecně, ale lepší bude, když budu konkrétnější, protože s příkladem, který se chystám předložit, se nesetkávám poprvé. A to je HODNÝ UČITEL. V tomto případě "za dobrotu na žebrotu" platí stoprocentně. Studenti v dnešní době jsou absolutně bez zájmu se dozvědět něco nového, takže pokud na ně někdo netlačí a neřve, nedokopou se k tomu sami. Takový hodný učitel na vás nekřičí, lze se s ním dohodnout na přeložení písemky, nezkouší, nerad dává pětky, nestará se o pořádek ve třídě, věří, že známe přísloví "každý si je svého štěstí strůjcem" a jsme dost dospělí na to, abychom ho chápali... a co se děje? Nemá absolutně žádnou autoritu, většina ho neposlouchá, lidi se baví, křičí, ruší a vtipkují. Ruší ostatní, kteří nesdílí tuhle euforii z volnosti a nesnaží se ji zneužít. Ruší ty, kteří do školy chodí ze správných důvodů. A nejsmutnější na tom, je to, že chyba je na straně kantora, který si neumí zřídit pořádek a autoritu. Je to jeho chyba, že nepřispíval do toho prohnilého světa další hnusotou, ale snažil se být světlou tečkou. Je to jeho chyba. Měl být zlý.

Není to nezákoné, jen nemorální... a to je každému jedno, protože za to se pokuty nedávají. Není to smutné, že bez všech těch pravidel, nařízení a lidí, co si umí zjednat pořádek by všichni lidi na světe jen kradli, lhlali a nezajímali se o nic než o sebe, že bychom se nejspíše vrátili zpátky do jeskyní, protože by nikdo neměl potřebu se vzdělávat a pracovat, každý by měl jen to, co by si ulovil, inteligence lidské populace by postupně klesala... a nebylo by to správné? Když to stojí tolik námahy, abychom byli tím, co jsme, nepřecenili jsme jen své síly? Neměli bychom se místo ničení přírody znovu stát její součástí? Lovit, požírat rostliny a pořád se jen dokola rozmnožovat? Bez techniky a inteligence, jen dát více prostor našim pudům a potřebám, nebylo by to krásné? Uvolnit se ze všech těch svazujících nařízení a starat se jen o sebe?

Zamyslete se nad sebou... chcete být těmi, co přispívají k tomu, že o životě je všeobecně známo, že není fér?